vrijdag 25 december 2009

Tafeltent gemaakt

Ik wil al heel lang een tent voor over de tafel maken. Elke keer kwam het er niet van, maar vandaag ben ik ermee aan de slag gegaan.
We moesten wel het hele stookhok leeghalen, want achterin het stookhok is vorig jaar met de verhuizing de naaimachine neergezet, en ik heb hem sinds dien niet meer gebruikt (gelukkig kan mama ook goed naaien, en heeft ze een serie slaapzakken enzo van Thijs gerepareerd de laatste maanden)
Ik had nog een hele rol ongebleekte katoen liggen die ik hiervoor gebruikt heb.
Verder heb ik restanten met band gebruikt die ik langs de raampjes gestikt heb en ik heb ze op elkaar gestikt voor het gele van de raampjes en de lintjes waarmee de deuren open gaan.
Aan beide kanten heb ik een deur gemaakt die anders open gaan.
Van Niels moeten er nog gordijntjes voor de ramen, en die hoop ik binnenkort te kunnen maken, helaas kon dat nu niet, omdat ik geen mooie effen stof thuis heb als gordijnstof.
Ook wil ik nog grote knopen op een van de deuren maken, zodat hij dicht kan, maar de knopen moet ik nog opzoeken, dus ook dat komt nog een keer.
Thea neemt zondag een belletje mee, zodat we ook een deurbel aan de tent kunnen maken.
Ik ben erg benieuwd hoe niels hem vind, want hij heeft hem nog niet gezien nu hij af is. Vanmiddag heeft hij heel gezellig naast me aan tafel zitten te puzzelen terwijl ik aan het naaien was. (ik vond in stookhok een serie leuke puzzels van toen ik klein was, oa van nijntje. Niels ging er meteen mee aan de slag)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten