vrijdag 19 februari 2010

Weekendje madrid

Vorig weekend zijn Frank en ik voor het eerst sinds 3 1/2 jaar weer eens samen een weekendje weg geweest. Thea kwam in ons huis om op de jongens te passen (Niels vond dat Thea bij hem kwam logeren)
Ik vond het wel spannend om weg te gaan zonder de jongens, maar we hebben enorm genoten.

We vertrokken vrijdag net voor 7 uur richting eindhoven. De rit ging goed en we hadden geen file. Om 9.35 vertrok het vliegtuig. Na een rustige vlucht kwamen we net na half 12 aan. We zijn rochting de metro gewandeld over een ontzettend groot vliegveld. Gelukkig lag het vlieveld binnen dezelfde zone als ons hotel en het centrum van madrid, dus we konden een 3 dagen kaart kopen. Dan kan je onbeperkt door de metro. Echt ideaal.

Rond 13 uur kwamen we aan bij het hotel. We konden al wel inchecken, maar helaas pas vanaf 14 uur naar de hotelkamer. We zijn dus eerst op zoek gegaan naar een supermarkt die we al heel snel vonden.
Rond 14 uur waren we weer terug en hebben we ons geinstalleerd op de kamer. Al snel zijn we naar de metro gegaan om "even" madrid in te gaan.
We zijn zonder kaart gaan wandelen en gingen meteen de goede kant op. Langs een super gezellig spaans binnen marktje,

De catedraal, die super mooie schilderingen op de plafonds had en erg mooie glas in lood ramen. Helaas mocht je binnen niet flitsen, dus zijn sommige foto's wat bewogen.

Langs het oude palijs. We zijn daar niet naar binnen gegaan.

Toen kwamen we een super leuk winkeltje tegen met allemaal houten klokken, pennenbakken enz enz enz. Daar hebben we een kadootje voor Niels gekocht. Dit soort winkeltjes was ik in italie ook al wel eens tegen gekomen. De jongens hebben van dit hout ook hun muziekdoosje.
Daarna was het tijd om een restaurant te zoeken. Helaas gaan in madrid de meeste restaurants pas open na 20 uur, en veel zelfs nog later.
We kwam uiteindelijk bij een leuk chinees buffet restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Daarna zijn we weer richting het hotel gegaan.
Zaterdag hebben we een lange wandeling gemaakt door de andere helft van de binnenstad van madrid door een groot park langs allemaal fontijnen. Een erg mooie wandeling met super mooie grote gebouwen en heel veel fontijnen.

Zondag zijn we weer verder gaan wandelen. We zijn langs een grote braderie/markt geweest waar half madrid aanwezig was. Het was lopen over de mensen, dus al snel gingen we op zoek naar wat meer rust in een mooi park op een heuvel waar je over madrid heen keek.
Dit was ons hotel

En dit de kamer
Dit was het uitzicht terug. We vlogen over een heel mooi wolkendek.
We hebben erg genoten van de reis. We hebben veel gezien (dit zijn maar een klein aantal van alle fotos)