zondag 10 februari 2008

les 11

Vandaag heb ik een heerlijke wandeling gemaakt met Niels door Zeist heen om fotos te maken voor les 11 van mijn cursus. Ik heb erg veel foto's gemaakt en het was uiteindelijk lastig kiezen welke ik zou gebruiken om in te sturen.

De les ging over: Het motief.
Er zijn verschillende indelingen van motieven, namelijk fotogenieke en neit foto genieke motieven.
Het ging over de 10 aandachtspunten bij het maken van fotos die een onderwerp fotogeniek maken.
Ook werden de vijf kenmerken besproken waardoor een foto minder goed wordt.
Met die dingen in mn achterhoofd moest ik de opdracht gaan maken.
De opdracht was:
Maak een goede foto van een niet-fotogeniek motief.
doel van de opdracht: Aangeven dat niet het motief maar de fotograaf de foto bepaald.

De fotos die ik ingezonden heb zijn de volgende:


Deze vond ik zelf erg mooi. De lucht was zo mooi blauw waardoor de takken van de bomen erg mooi afstaken.
Dit vond ik een erg mooie foto. Het lijkt alsof er 2 bomen staan ipv 1. De zon scheen zo mooi op de boom dat de schaduw helemaal te zien was op de watertoren.


Ik heb erg veel foto's gemaakt. Hier nog een paar die ik ook gemaakt heb voor de opdracht maar niet gebruikt heb om in te sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten