maandag 11 februari 2008

Les 12


Les 12 was weer een les die ging over beeldbewerking.
De hele les ging over teksten plaatsen in een foto. Niet alleen recht, maar ook met krommingen erin.
De opdracht was ook het plaatsen van een tekst in een eigen foto.
Mijn resultaat zie je hierboven.

De cijfers van les 9 en 11 heb ik terug. Voor beide lessen heb ik een 8 gekregen.

Dit was het commentaar van les 9:


Bij deze les 9 is het inderdaad de bedoeling dat je de boeiende details van je omgeving ontdekt en fotografisch vastlegt. Het gevoel van: “dat wil ik ook een ander eens laten zien, want dit is zo mooi (of interessant of opmerkelijk o.i.d)”

Je gebruikt de camera om anderen iets mee te laten beleven en dat is natuurlijk een heel wezenlijk iets.

Dat is je hier uitstekend gelukt!.

Daarbij valt het mij op dat er vooral bij de tweede foto heel mooi licht in de foto zit. Prima gezien.


Het commentaar van les 11 was:

Het leuke van jouw invulling van deze opdracht is, dat je ziet dat het motief op zich niet zo van belang is. Het gaat om de manier waarop de fotograaf het in beeld brengt. Natuurlijk is het zo dat het motief de fotograaf wel inspireert, maar dan moet je daar vervolgens als fotograaf wat mee doen, je moet er iets aan toevoegen. Dat doe je hier vooral door de keuze van het standpunt en het kader van de foto. Mooie foto’s

Ik ben dus weer erg tevreden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten